Monday, November 22, 2010

Bengali domestic worker falls from a window, and dies

Al-Akhbar newspaper reported today the death, last Wednesday, during the Ad'ha holiday, of a Bengali domestic worker, Kazol Idris, aged 24. The worker fell from the window of her employer's house, Hassan Sh., on the third floor of a building located in the American neighborhood in Hadath. No further information is given.
Al-Akhbar added that human rights activists recently noted a rise in complaints of non-payment of wages due to migrant domestic workers, which is used as a pressure tool by the employers to keep their employees working 24/7.

ظهر الأربعاء الماضي سقطت العاملة البنغلادشية كازول إدريس (24 عاماً) من نافذة منزل مشغّلها حسن ش. في الطبقة الثالثة من مبنى في حي الأميركان ـــــ الحدث، وما لبثت أن فارقت الحياة.
(...)
تمثّل هذه الاعتداءات «مشهداً» يتكرر يوميّاً، إذ لا يخلو شهر من خبر وفاة عاملة منزل أجنبية. كما يلفت ناشطون في جمعيات تهتم بحقوق الإنسان، إلى أنهم، من خلال لقاءات يجرونها مع عمال وعاملات، لحظوا في الفترة الأخيرة تزايد الشكاوى من تأخر أرباب العمل في دفع مستحقاتهم. ويلفت هؤلاء إلى أن هذا الأسلوب من وسائل الضغط المعتمدة يهدف إلى إبقاء عاملات المنازل تحت سيطرة مشغّليهن، وإلى إجبارهنّ على العمل 7 أيام في الأسبوع.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment