Monday, July 25, 2011

Attempted suicide of an Ethiopian from a hospital

Al-Akhbar newspaper reported today the suicide attempt of an Ethiopian lady, Tseha K., who jumped from the first floor of a hospital in el-`Azounieh - Mdeirej, where she was being treating for a nervous breakdown. She sustained injuries in the head and hip. Information by security forces said that this was not the first suicide attempt of the Ethiopian woman.
جريدة الأخبار، محاولة انتحار في مستشفى
رمت السيدة الإثيوبية تسيها ك. نفسها من الطبقة الأولى في المستشفى في محلة العزونية ـــــ المديرج، حيث كانت تعالج بسبب انهيار عصبي، ما أدى إلى إصابتها بكسور في الورك والرأس. وذكرت المعلومات الأمنية أن المذكورة حاولت الانتحار أكثر من مرة.

Thursday, July 21, 2011

Monday, July 4, 2011

Abier recounts on "Thuraya & The Terrorist Donkey" the escape of the Bengali domestic worker from Bilalco

As a follow up to our previous two posts on the attempted suicide or escape of the Bengali domestic worker in Beirut, we link to Abier's eye witness account entitled "Escaping Bilalco", Bilalco being the name of the employment agency from which the Bengali worker was escaping. The account is in Arabic. Photos included.
http://theterroristdonkey.blogspot.com/2011/07/blog-post.html

حاولت عاملة بنغلادشية الانتحار من الطابق الرابع من مبنى سنتر الريحاني في كورنيش المزرعة يوم أمس الجمعة ۱ تموز حوالي الساعة العاشرة صباحاً. يلي وصف لما رأيته وسمعته. هربا من بلالكو

Saturday, July 2, 2011

Attempted suicide of a Bengali maid yesterday

As a confirmation to our previous post, As-Safir newspaper reported today that a Bengali domestic worker attempted to commit suicide from an employment agency building, after being denied return to her country. She was taken to the police station, and her fate remained unknown at time of publishing of the news piece, according to As-Safir.

عاملة بنغلادشية تحاول القفز من شرفة مكتب للاستخدام

عند العاشرة من صباح أمس، حاولت المواطنة البنغلادشية ريهانا ب. الهرب من مكتب استقدام للعاملات المنزليات، في المزرعة. وقد لفت شهود عيان «السفير» إلى أن ريهانا ب. بحثت عن أي منفذ للهرب من المكتب، بعد إعلان رغبتها بالعودة إلى ديارها. ولما كانت كافة منافذ الخروج من المكتب مسيّجة بالقضبان الحديدية، وجدت ريهانا ب.، أخيراً، شرفة صغيرة حاولت القفز منها، أو الانتحار يأساً، فأبلغ عناصر الشرطة بالأمر، ووفدوا إلى الموقع وأقنعوها بالعدول عن رأيها، واصطحبوها إلى مخفر البسطة.
ويؤكد علي فخري من «حركة مناهضة العنصرية»، الذي زار المخفر وتواصل مع السفارة لإيفاد مترجم رسمي للمواطنة البنغلادشية، أن «لا قوى الأمن أو لا صاحب مكتب استقدام الخدم، اتصلوا بالسفارة البنغلادشية لطلب مترجم لريهانا، التي لا تتقن إلا لغتها الأم! وعوضاً عن ذلك، تمت الاستعانة بعامل في محطة وقود، بنغلادشي الجنسية، ما لبث أن طلب منه عناصر قوى الأمن الخروج من المخفر، من دون أن يتم تحديد مصير المواطنة البنغلادشية».
في المقابل، يجزم صاحب المكتب بلال حمود بأن «المواطنة وصلت إلى لبنان منذ أربعة أيام، وقد حاولت الهرب لا الانتحار، وتم أخذ أقوالها بعد وصول مترجم من السفارة البنغلادشية، وسوف يتم العمل على إعادتها إلى ديارها».
وفي الاتجاه ذاته، أكدت مصادر أمنية لـ»السفير» أنه «تم ارسال مترجمة من السفارة البنغلادشية، وشرحت لها الآلية المتبعة لترحيلها إلى ديارها مجدداً، علما بأن مسؤولية إعادتها إلى بلدها الأم تقع على صاحب مكتب الاستخدام في حال لم ينقض على وصولها إلى لبنان أكثر من ثلاثة أشهر».
تجدر الاشارة إلى أنه حتى الخامسة من بعد ظهر أمس، بقي مصير المواطنة البنغلادشية غير محدد، إذ كان صاحب مكتب الاستخدام والكفيل بانتظار الرد من المدعي العام.
(«السفير»)
 

Ethiopian found injured in Ras El Nabe'

Al-Akhbar newspaper reported the the Lebanese Red Cross transferred a 30 year-old Ethiopian woman, injured and unconscious, to hospital.

العثور على سيدة إثيوبية مصابة بجروح
عُثر على أيالو هـ. (30 عاماً) أمام مدخل أحد المباني في محلة رأس النبع فاقدة للوعي ومصابة بجروح عدة. نُقلت بواسطة الصليب الأحمر إلى المستشفى للمعالجة، فيما لا تزال الأسباب مجهولة.

Friday, July 1, 2011

Attempted suicide today in Beirut?


UPDATE:


US Charges Madagascar Doing Little to Stop Forced Labor

Hannah McNeish | Antananarivo, Madagascar

Former nurse Abeline Baholiarisoa, 59, spent 15 years trapped as a slave maid in Lebanon
A U.S. report on human trafficking has placed Madagascar in the lowest category and claims the country's de facto government has done nothing to crack down on the practice of sending thousands of women to the Middle East, where the majority of them encounter forced labor and abuse.  The new report reduces prospects of the U.S. resuming non-humanitarian aid to the island nation, to which it suspended aid in 2009 following a coup.

The new report claims Madagascar has increasingly become “a source country for women and children subjected to forced labor and sex trafficking,"

Migrant Workers' Rights in Lebanon: The Need for a New Mentality

Megan McKee, Migrant Workers' Rights in Lebanon: The Need for a New Mentality, JURIST—Dateline, June 29, 2011, http://jurist.org/dateline/2011/06/megan-mckee-migrant-workers.php

It is estimated that there are some 50 to 100 million domestic workers worldwide. The vast majority of these workers are young girls and women, and a large percentage of them are migrants. They serve as nannies, housekeepers, cooks, and caregivers who are most densely concentrated in the Middle East and Asia. Since they are often excluded from workers' and laborers' rights schemes, they often